aprill 16, 2008

16. aprill: Korpustarudest

Minu mesindus põhineb Lembit Sirge põhimõtetel. Tema nõuannete järgi olen oma mesila sisse seadnud. Kui ma hakkasin mesindusega tegelema, polnud mul midagi. Ajakirjadest lugesin korpustarudest ja siis hakkasid mõtted liikuma. Kui selle Maalehe raamatu sain, mis Sirge kirjutas - “Mesilaste maailm”, siis otsustasingi nende kasuks. Alguses oli nii palju imestajaid, et mis see korpustaru on. Siis jälle üksvahe propageeriti, et lamavtaru ei kõlba kuskile. Aga kui mul juba mitu korpustaru oli, siis ütlesin küll teistele, et katsugu korpusi tõsta ja siis otsustagu. Minupikkune mees, kui selg on terve, võib korpusi tõsta – 20 ja rohkem kilo – rinnakõrguselt ja kõrgemalt – tasakesi alla ja siis peale tagasi, nii et ükski mesilane vahele ei jää, aga naisterahvale on see ikka raske. Kui vahel on 5 korpuses, sülemlevad pered – emakupud alumises korpuses vaja üle vaadata, siis muudkui lao neid. Samas mina siin omal tõstan 10 kärge korraga, lamavtarul võetakse ühekaupa, minu jaoks see on igav.

Kommentaare ei ole: