aprill 28, 2008

28. aprill: Vähem on parem

Täna vaatasin pisteliselt tarusid, mett on toodud huvitaval kombel päris palju, mõned kärjed juba täitsa täis. Ilmselt see on pajude mesi. Paiseleht õitseb ka, ükspäev tõid mesilased isegi mingit ilusat sinist õietolmu, ma ei teagi, mis lille oma see võis olla, sinililli siinkandis pole. Üksikud võililled juba õitsevad ja paistab, et asi hakkab minema. Peaasi, et nüüd püsiks soe, aga ta lubas mingil päeval veel äikest, selle järel võib kergesti külmaks minna.

Lesehauet on tarudes sees ja emakuppe ma eile ei leidnud, aga ma arvan, et neid võib isegi olla. Kõige varasem sülemlemine, mis ma mäletan, oli 4. mail, siis tuli 6 peret. Kartulipaneku päev oli parajasti ja ma ei saanudki kartulit panema, naabrid panid maha.

Osa mesinikke ütleb, et aprillis polegi mesilasse asja, aga minul on mesindus hobi, mitte tootmismesindus, minul on kogu aeg asja. Kuulsin veel, et sel aastal olla talvel olnud suur mesilaste väljalangevus, osa mesilaid teinud lausa puhtaks. Aga mul kõik alles, vennal ka. Tal 70 taru, aga plaanib vähendada.

Minu kõige ilusam mesindusaeg oli siis, kui mul 7 taru oli. Siis ma tundsin kõiki juba nägu- ja nimepidi, teadsin iga mesilaspere iseloomu. Kui tarusid üle 20 läheb, siis tuleb juba suurtootmise maik juurde, kogu aeg kiire. Praegu mul 13 taru, aga tänavuaasta sügiseks tõenäoliselt kisub 25 peale. Enne olen ka vahel üle 30 peal olnud, aga siis pole kõik olnud tootmistarud, mõned on olnud varuemade pered.

Kommentaare ei ole: