september 17, 2008

17. september: Veel veidi karujuttu

Ma imestan siin ikka veel selle üle, et karud meil ainult ühe taru ära rüüstasid, lihtne oleks olnud ju teised pikali paisata, aga nad teisi ei puutunud üldse. Katkise taru mesilased saatsin teistesse peredesse – mesilastel siuke komme, et hädalised võetakse alati vastu teistesse tarudesse, väga harva, kui hakatakse välja ajama. Kui suvel saab mõnes tarus mesi otsa või mesilane ei jõua õhtul oma kodumesilasse, siis võteakse see naabermesilaste juures vastu, ööbib ära ja hommikul läheb oma koju.

Meil on karud need raamipulgad lausa puhtaks lakkunud, mitte hammustanud. Magusat asja süüakse ikka limpsides. Ja aega ja julgust on neil küll olnud, et võtsid mesilamaja juures oleva taru, mitte mõne heki äärest. Jälgi pole praegult rohkem näha olnud, ma metsa vahel tee peal käin iga päev vaatamas.

Ain Aavik kirjutas mu eelmisele sissekandele vastuse. Mesindus.ee-s on näha ja lugeda, mida karud tema mesilas ette võtsud. Ja see mesilarüüstamine oli ikka kole, 9 taru on ikka väga kõvasti kahju. Tundub, et karud on sel aastal eriti liikvel. Aga no saab näha, ehk mulle rohkem karu ei tule, mul kaks tuuleveskit seal mühisemas ja elektrikarjus ka ees.

Varematel aastatel oli meie kandis karusid vähe, mujal Eestimaal peetakse nende peale jahti ju kaua. Aga äkki on ilmunud meie kanti ka. Tänavuaasta pidid hundid lambaid ka palju murdma. Eks metssead ja kitsed teevad ka kurja. Tundub nagu jahimehed ei viitsiks enam loomi lasta, need sõidavad džiipidega ringi, kui sealt aknast ulatub, siis lasevad. Kui mina olin noor mees, siis meie käisime ikka metsas jahil, nüüd käiakse rohkem maantee peal. Ma olen praegugi jahimees, aga suurtest jahtidest enam osa ei võta. Ametlikult hakkasin 68. aastal. Esimene jahipüss tuli juba siis, kui 5. klassis käisin.

Peale elektrikarjuse paneku polegi ma mesilas midagi teinud. Kombainile ajasin hääle sisse, just läks viljakoristuseks. Ilmad läksid ilusamaks ja oma vilja ja naabri vilja veel natuke koritsada. Pühapäevaks lubab päikest, siis saame vilja ka lõpuks ära.

Mesilas on veel lestatõrje Apistanid sisse panna, aga ma ei ole nendega veel kiirustanud, kuna hauet on palju sees, lasen mesilastel välja kooruda enne. Siis panen lestatõrjeribad sisse. Siis on selle hooaja tööd läbi. Vaha sulatamist veel on.

Kommentaare ei ole: