september 25, 2008

25. september: Hüvasti, kombain!

Mesilasse ei olegi vahepeal praktiliselt asja olnud. Olen vaatamas käinud – lendavad ilusasti nüüd sooja ilmaga. Mesila sumiseb täielikult. Ehk leiavad kuskilt veel nektaritki. Aga meie läheduses olid jälle karude jäljed, mesilat nad õnneks ei külastanud, olid mööda läinud. Eile hommikul pori peal märkasin kahtesid karude jälgi. Eks oht on muidugi olemas, mul küll elektrikarjus, aga olen kuulnud mitmelt, et see ei päästa. Ei tahaks küll, et nad enam tulevad.

Selle aasta mesi on praktiliselt otsakorral. Tervikuna ongi nii, et 2/3 eelmise aasta saagist oli tänavune mul, ja lehtedest lugesin, et sama paljudes kohtades. Saime müüa ja endile jäi ka, rohkem anda ei ole, kuigi küsitakse koguaeg.

Varroatoosi tõrje käib praegu, Apistanid on sees, lestasid on sel aastal millegipärast siginenud. Nüüd on need küll juba kutud, aga Apistanidel lasen veel olla.

Vili on koristatud, kombain on maha müüdud. Lõpetasime teraviljakasvatuse ära. Üleeile lõpetasime vilja ja eile ka kombaini. Selle kombaini vanuseks sai tänavu sügisel juba 20 aastat, praktiliselt vanaraud, aga töötas veel, ja uus omanik töötab temaga edasi. Aga eks mul siin tegemist ole ikka, varsti saab lehti riisuda, praegu niitsin veel mesilas muru. Maal tegevust leiab ikka. Igavusehirmu pole, ise peab tegevust otsima.

Kommentaare ei ole: